Jak wygląda wdrożenie Power Cloud

Poznaj Power Cloud od Comarch!

POWER Cloud to redukcja i kontrola kosztów. Płać za to, czego używasz

Każde wdrożenie POWER Cloud poprzedza analiza możliwości i spodziewanych w danej firmie korzyści. Natomiast samo przeniesienie systemu i uruchomienie go w chmurze w dużym stopniu zależy od architektury rozwiązań stosowanych u klienta.

Jeśli system danej firmy jest wspierany przez rozwiązania PowerVC oraz architekturę Power9, to przeniesienie jest dość prostą operacją. Natomiast jeżeli klient ma bardzo stare systemy operacyjne, potrzeba więcej czasu, ponieważ eksperci Comarch pomagają podnieść je do najwyższej możliwej wersji, która będzie kompatybilna z rozwiązaniem PowerVC i serwerami Power9.

Dlatego, jak tłumaczy Jacek Bednarek, o wiele łatwiej jest przenieść kilkuletni system dużej firmy, niż zasoby mniejszej, ale działającej na przestarzałych systemach operacyjnych. – Natomiast ten drugi przypadek zawsze pozwala Nam się rozwijać, poznając starsze technologie. Dobrze jest wiedzieć, od czego to wszystko się zaczęło i jak dane systemy wcześniej działały. Pozwala Nam to lepiej zrozumieć konkretne narzędzia, dlatego z perspektywy technicznej dużo ciekawsze jest wykonywanie migracji starych maszyn. Przy bardziej wiekowych systemach często zdarza się, że programy, które były dla nich pisane, po prostu nie działają, a czasami nawet nie ma już firm, które je tworzyły. Nasi inżynierowie wykonują więc naprawdę dużo pracy, żeby wszystko działało sprawnie i żeby klient na samym końcu był ze wszystkiego zadowolony – tłumaczy ekspert Comarch.

W przypadku migracji systemów nie starszych niż 5 lat większość funkcji działa intuicyjnie i szybko. – Przenosiliśmy niedawno do Power Cloud systemy dużej firmy finansowej. Stos technologiczny klienta pozwolił Nam na wykorzystanie w procesie migracji replikacji macierzowej, dzięki czemu wszystko odbyło się ekspresowo. Oprócz systemów operacyjnych replikowaliśmy też kopie bezpieczeństwa tych systemów. Cała operacja zajęła Nam cztery dni, przy wielkości bazy około 30 TB i wielkości kopii zapasowych wielkości 100 TB. Oczywiście, aby wszystko mogło odbyć się tak sprawnie i szybko, wcześniej potrzebna była potężna praca naszych inżynierów i architektów, którzy wszystko odpowiednio przygotowali i zaplanowali – mówi Jacek Bednarek.

Przy tego typu migracjach trzeba się liczyć z wyłączeniem systemów na jakiś czas. – W przypadku tej dużej firmy finansowej musiało się tak stać, ponieważ wyłączaliśmy maszyny w jednym ośrodku, a uruchamialiśmy je u nas. Ale to było dosłownie kilka minut i wszystko wykonywane było po godzinach biznesowych tak, żeby wpływ na biznes był jak najmniejszy – mówi ekspert Comarch. W przypadku, gdy system wymaga podniesienia do wyższej wersji, przerwa może trwać około 2-3 godzin.

Koszty wdrożenia POWER Cloud zależą nie tylko od wielkości i skomplikowania systemu informatycznego danej firmy, ale też od tego, jaki model rozwiązania wybierze klient. W przypadku nagłej potrzeby zwiększenia mocy obliczeniowej albo zasobów firma może wybrać rozwiązanie ”na żądanie” i np. na kilka dni wykupić dostęp do dodatkowych zasobów. Będzie to oczywiście rozwiązanie droższe niż np. kontrakt roczny, dwu- lub trzyletni. Koszt zmieni się także w przypadku chęci skorzystania z dodatkowych usług Comarch. – Nie dajemy samej chmury, ale oferujemy też usługi w modelu Managed Services realizowane przez wykwalifikowany personel, który jest w stanie wspomóc klienta, gdy na jego systemie dzieje się coś złego. Mamy zespół specjalistów najwyższej klasy, którzy na co dzień ze sobą pracują i wiedzą, jak skutecznie reagować. Zespoły te nie są rozproszone po całym świecie, są to scentralizowane jednostki, co jest dodatkowym plusem naszego rozwiązania – mówi Jacek Bednarek.

Dowiedz się

jakie rozwiązania będą odpowiednie dla Twojej firmy

White Paper przygotowali eksperci